Såå härligt! Även om vi i princip är fullbokade hela långhelgen så är vi ändå fullbokade tillsammans. Vi började ledigheten med en sväng på stan efter att R slutat jobba. Först ut var optikern för min del.. 

Mja. Jag lyckades nämligen ha av mina glasögon igår. Den ena skalmen(?) gick av i fästet när jag skulle sätta på mig dom. Ett resultat av alldeles för många år med samma glajjior! Optikern (samma som jag alltid haft) sa bara "Men Jessica.. Det är sex år sen du var här sist. Fy! Ser du ens någonting?!" Haha! Svårt att inte skämmas när jag erkände att jag inte direkt ser så bra på avstånd längre. Jag ser typ inte ens folk på stan.. 😂 


Men om ca 10 dagar ser jag förhoppningsvis superbra igen! Tog även ett par slipade solglasögon. Äntligen! 

Tejpade glajjor i väntan på nya! 

Nåväl! Efter optikern blev det lite shopping åt mig och Maya. Jag fick en mascara och en t-shirt och hon en keps och vårskor! Rättvist fördelat. 

Imorgon väntar påsklunch på landet så nu ska vi krypa ner i soffan. 

Tjing! 



Både kepsen och skorna gick hem! En liten Madame som vet vad hon vill ha kan man säga .. 


Kommentera

Publiceras ej